Ofte stilte spørsmål

Generelt

Er det sikkert å bruke JOYN?

Det er helt sikkert å bruke JOYN. Vi tar personopplysninger på alvor og kommer aldri å selge disse videre til en tredjepart. Vi følger lover om personvern, og etterkommer GDPR (ny personvernlov) som trådte i kraft mai 2018.

Hva gjør jeg hvis jeg vil at dere skal fjerne all informasjon om meg som kunde?

Hvis du ønsker at vi skal slette informasjon om deg så kan du sende en henvendelse til support@joynapp.no.

Når du blir medlem i en ny organisasjon gjennom JOYN, godtar du deres vilkår på akkurat samme måte som om du hadde blitt medlem over telefon eller i butikk.

Dersom du ønsker at en organisasjon i JOYN skal fjerne din personinformasjon, må du kontakte disse direkte. Det går dessgverre ikke å avregistrere seg fra en organisasjon med JOYN.

Hvilken informasjon om meg lagres i appen?

Når du melder deg inn i JOYN godkjenner du at vi lagrer dataen du legger inn. Det gjør at du slipper å fylle inn informasjon hver gang du melder deg inn i en ny organisasjon med JOYN.

Vi kommer aldri til å selge informasjon om deg videre til en tredjepart.

Når du blir medlem i en ny organisasjon via JOYN, godtar du deres vilkår på akkurat samme måte som om du hadde blitt medlem over telefon eller i butikk.

iOS

Hvorfor skannes ikke kortet mitt når jeg forsøker legge det til i JOYN?

Dette skal gå helt fint, men husk at du må sørge for et par ting først:

1)    Du er i et opplyst rom.

2)    Kortet ligger på en rett overflate.

3)    Strekkoden er ikke oppskrapet.

4)    Strekkoden du forsøker å skanne er innenfor ruten på skjermen.

5)    Kameralinsen på mobilen din er ren.

 

Hvis det fortsatt ikke virker kan du alltid taste inn informasjonen manuelt.

Hvordan legger jeg til et kort?

Når du logger inn i JOYN for første gang vil du få spørsmål om du ønsker at vi skal utføre et automatisk søk basert på informasjonen du har lagt til i JOYN. Vi søker informasjonen din mot arkivene til våre partnere og kan da enkelt legge til medlemskap som finnes i disse arkivene.

Du kan også legge til kort selv om organisasjonen ikke er partner i JOYN.

For å legge til kort manuelt: Trykk på +-tegnet midt i appen. Her velger du Manuelt og trykker på Annet kort. Fyll inn informasjon om ditt kort.

Hvordan oppdaterer jeg e-postadressen eller telefonnummeret mitt?

Hvis du ønsker å oppdatere informasjonen din klikker du på ikonet helt til høyre i bunnmenyen. Velg deretter Din profil. Klikk på feltet du ønsker å oppdatere.

Du vil da motta en firesifret kode som du taster inn for å verifisere din nye kontaktinformasjon.

Hvordan skrur jeg av push-varsling?

For å skru av push-varsel fra en organisasjon går du inn på partnersiden, trykker på Innstillinger, og velger om du vil motta push-varslinger fra organisasjonen eller ikke.

Hvis du ønsker å skru av all push-varsling klikker du på ikonet helt til høyre i bunnmenyen. Velg deretter Din profil. Velg Dine innstillinger og merk av for push-varsel.

Hvordan fjerner jeg et kundekort fra JOYN?

For å slette et kort i JOYN går du inn på kortet du ønsker å slette. Trykk deretter på Kortinfo og scroll ned og klikk Slett kort.

Her kan du også endre ofte hver enkelt partner får kontakte deg. Slik unngår du å motta informasjon du ikke ønsker.

Android

Hvorfor skannes ikke kortet mitt når jeg forsøker legge det til i JOYN?

Dette skal gå helt fint, men husk at du må sørge for et par ting først:

1)    Du er i et opplyst rom.

2)    Kortet ligger på en rett overflate.

3)    Strekkoden er ikke oppskrapet.

4)    Strekkoden du forsøker å skanne er innenfor ruten på skjermen.

5)    Kameralinsen på mobilen din er ren.

 

Hvis det fortsatt ikke virker kan du alltid taste inn informasjonen manuelt.

Hvordan legger jeg til et kort?

Når du logger inn i JOYN for første gang vil du få spørsmål om du ønsker at vi skal utføre et automatisk søk basert på informasjonen du har lagt til i JOYN. Vi søker informasjonen din mot arkivene til våre partnere og kan da enkelt legge til medlemskap som finnes i disse arkivene.

Du kan også legge til kort selv om organisasjonen ikke er partner i JOYN.

For å legge til kort manuelt: Trykk på +-tegnet midt i appen. Her velger du Manuelt og trykker på Annet kort. Fyll inn informasjon om ditt kort.

Hvordan oppdaterer jeg e-postadressen eller telefonnummeret mitt?

Hvis du ønsker å oppdatere informasjonen din klikker du på ikonet helt til høyre i bunnmenyen. Velg deretter Din profil. Klikk på feltet du ønsker å oppdatere.

Du vil da motta en firesifret kode som du taster inn for å verifisere din nye kontaktinformasjon.

Hvordan skrur jeg av push-varsling?

For å skru av push-varsel fra en organisasjon går du inn på partnersiden, trykker på Innstillinger, og velger om du vil motta push-varslinger fra organisasjonen eller ikke.

Hvis du ønsker å skru av all push-varsling klikker du på ikonet helt til høyre i bunnmenyen. Velg deretter Din profil. Velg Dine innstillinger og merk av for push-varsel.

Hvordan fjerner jeg et kundekort fra JOYN?

For å slette et kort i JOYN går du inn på kortet du ønsker å slette. Trykk deretter på Kortinfo og scroll ned og klikk Slett kort.

Her kan du også endre ofte hver enkelt partner får kontakte deg. Slik unngår du å motta informasjon du ikke ønsker.

Feilmeldinger

Hvorfor får jeg ikke inn noen medlemskort i appen?

Når du laster ned JOYN gjør vi et automatisk søk mot våre databaser for å finne organisasjoner du er medlem av. Hvis vi ikke finner noe på første søk, kan du oppdatere personopplysningene dine og prøve igjen. Med mer informasjon er det lettere å finne det vi leter etter.

Hvis det automatiske søket fortsatt ikke finner noe, kan du enkelt legge inn medlemskap og kundeklubber manuelt.

Hvorfor fungerer det ikke å skanne strekkoden fra mobilen i butikk?

Det finnes ulike typer strekkodelesere. Hvis butikken din bruker en optisk skanner skal det fungere fint, men hvis butikken bruker en laserskanner så vil det ikke gå å skanne fra smarttelefonen.

Du kan uansett bruke JOYN for å registrere ditt kjøp, da personalet i butikken enkelt kan slå inn kortet ditt manuelt.

Support
support@joynapp.no
+47 22 99 44 00