Ofte stilte spørsmål

Generelt

Hva er JOYN?

JOYN er en tjeneste som samler alle dine medlemskap og kundeklubber på et sted, så du har oversikt og tilgang til alt via din smarttelefon. Med JOYN går du aldri glipp av bonuspoeng, medlemsfordeler, oppdateringer og gode tilbud.

Er det sikkert å bruke JOYN?

Det er helt sikkert å bruke JOYN. Vi tar dine personopplysninger på største alvor og kommer aldri å selge disse videre til en tredjepart. Vi følger alle regler og lover som finnes om personvern, og forholder oss allerede til de strenge GDPR-reglene som blir implementert i mai 2018.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg bytter telefon?

Vi lagrer all informasjon på våre servere, så hvis du bytter telefon kan du bare laste ned JOYN på nytt og logge deg på, så har du all din informasjon tilgjengelig.

Enkelt – akkurat som det skal være.

Trenger jeg fortsatt JOYN hvis en organisasjon allerede har sluttet med medlemskort i plast?

Ja, det gjør du. Noe av poenget med JOYN er jo at du skal slippe plastkort i lommeboken, men også at du skal kunne motta tilbud og informasjon rett inn på mobilen. Med JOYN slipper du også å huske ditt medlemsnummer og oppgi telefonnummeret ditt foran alle andre kunder i kassen.

Med JOYN samler du alle dine medlemskap på ett sted – slik at du alltid har full kontroll.

Hva gjør jeg hvis jeg vil at dere skal fjerne all informasjon om meg som kunde?

Hvis du ønsker at vi skal fjerne all informasjon om deg som kunde så sender du en mail til oss på support@joynapp.no.

Når du blir medlem i en ny organisasjon via JOYN, godtar du deres vilkår på akkurat samme måte som om du hadde blitt medlem over telefon eller i butikk. Hvis du ønsker at en organisasjon i JOYN skal fjerne din personinformasjon, må du kontakte dem direkte – det går ikke å avregistrere seg fra en organisasjon direkte i JOYN.

Hvilken informasjon om meg som bruker lagres i appen?

Når du melder deg inn i JOYN godkjenner du at vi lagrer data om deg som kunde, og at vi oppretter en profil til deg. Det gjør at du slipper å fylle inn informasjon hver gang du melder deg inn i en ny organisasjon gjennom JOYN – enkelt og effektivt.

Vi kommer aldri til å selge informasjon om deg som kunde videre til en tredjepart.

Når du blir medlem i en ny organisasjon via JOYN, godtar du deres vilkår på akkurat samme måte som om du hadde blitt medlem over telefon eller i butikk.

iOS

Hvorfor skanner ikke appen kortet mitt når jeg forsøker legge det til i JOYN?

A: Dette skal gå helt fint, men husk at du må sørge for et par ting først:

1)    Du er i et opplyst rom.

2)    Kortet ligger på en rett overflate.

3)    Strekkoden er ikke oppskrapet.

4)    Strekkoden du forsøker å skanne er innenfor ruten på skjermen.

5)    Kameralinsen på mobilen din er ren.

 

Hvis det fortsatt ikke virker kan du alltid taste inn informasjonen manuelt.

Hvordan legger jeg til et kort?

Når du logger deg inn på JOYN for første gang vil du få spørsmål om du ønsker at vi skal utføre et automatisk søk basert på informasjonen du har lagt til i JOYN. Vi søker informasjonen din opp mot arkivene til våre partnere og kan da enkelt legge til medlemskap som finnes i disse arkivene.

Du kan også legge til kort selv om organisasjonen ikke er med i JOYN, ved å trykke på +tegnet midt i appen. Her velger du ”manuelt” og trykker på ”annet kort” for å legge til et kort manuelt.

Hvordan oppdaterer jeg e-postadressen eller telefonnummeret mitt?

Hvis du ønsker å endre dette kan du gå inn på profilen din, ”Din bruker” som du finner tilgjengelig lengst ned til høyre i appen. Gå inn på ”Dine innstillinger” hvor du enkelt kan endre både telefonnummer og e-postadresse.
Du vil da motta en firesifret kode som du taster inn for å verifisere din nye kontaktinformasjon.

Hvordan skrur jeg av push-varsling?

For å skru av push-varsling fra en organisasjon går du inn på partnersiden, trykker på innstillinger, og velger her om du vil motta push-varslinger fra organisasjonen eller ikke.

Hvis du ønsker å skru av all push-varsling kan du gå inn på ”din bruker”, som du finner lengst ned til høyre i appen. Gå inn i ”dine innstillinger” og skru av eller på push-varslinger for alle dine kort.

Hvordan fjerner jeg et kundekort jeg har lagt til i JOYN?

Inne på hver partnerside kan du gå inn i innstillinger og trykke på ”fjern kort”, hvis du ønsker å fjerne medlemskapet fra oversikten i JOYN. Her kan du også stille inn hvor ofte hver enkelt partner får kontakte deg. Slik unngår du å motta informasjon du ikke ønsker deg.

Android

Hvorfor skanner ikke appen kortet mitt når jeg forsøker legge det til i JOYN?

A: Dette skal gå helt fint, men husk at du må sørge for et par ting først:

1)    Du er i et opplyst rom.

2)    Kortet ligger på en rett overflate.

3)    Strekkoden er ikke oppskrapet.

4)    Strekkoden du forsøker å skanne er innenfor ruten på skjermen.

5)    Kameralinsen på mobilen din er ren.

 

Hvis det fortsatt ikke virker kan du alltid taste inn informasjonen manuelt.

Hvordan legger jeg til et kort?

Når du logger deg inn på JOYN for første gang vil du få spørsmål om du ønsker at vi skal utføre et automatisk søk basert på informasjonen du har lagt til i JOYN. Vi søker informasjonen din opp mot arkivene til våre partnere og kan da enkelt legge til medlemskap som finnes i disse arkivene.

Du kan også legge til kort selv om organisasjonen ikke er med i JOYN, ved å trykke på +tegnet midt i appen. Her velger du ”manuelt” og trykker på ”annet kort” for å legge til et kort manuelt.

Hvordan oppdaterer jeg e-postadressen eller telefonnummeret mitt?

Hvis du ønsker å endre dette kan du gå inn på profilen din, ”Din bruker” som du finner tilgjengelig lengst ned til høyre i appen. Gå inn på ”Dine innstillinger” hvor du enkelt kan endre både telefonnummer og e-postadresse.
Du vil da motta en firesifret kode som du taster inn for å verifisere din nye kontaktinformasjon.

Hvordan skrur jeg av push-varsling?

For å skru av push-varsling fra en organisasjon går du inn på partnersiden, trykker på innstillinger, og velger her om du vil motta push-varslinger fra organisasjonen eller ikke.

Hvis du ønsker å skru av all push-varsling kan du gå inn på ”din bruker”, som du finner lengst ned til høyre i appen. Gå inn i ”dine innstillinger” og skru av eller på push-varslinger for alle dine kort.

Hvordan fjerner jeg et kundekort jeg har lagt til i JOYN?

Inne på hver partnerside kan du gå inn i innstillinger og trykke på ”fjern kort”, hvis du ønsker å fjerne medlemskapet fra oversikten i JOYN. Her kan du også stille inn hvor ofte hver enkelt partner får kontakte deg. Slik unngår du å motta informasjon du ikke ønsker deg.

Feilmeldinger

Hvorfor får jeg ikke inn noen medlemskort i appen?

Når du laster ned JOYN gjør vi et automatisk søk mot våre databaser for å finne organisasjoner du er medlem av. Hvis vi ikke finner noe på første søk, kan du oppdatere personopplysningene dine og prøve igjen. Med mer informasjon er det lettere å finne det vi leter etter.

Hvis det automatiske søket fortsatt ikke finner noe, kan du enkelt legge inn medlemskap og kundeklubber manuelt.

Hvorfor fungerer det ikke å skanne strekkoden fra mobilen i butikk?

Det finnes ulike typer strekkodelesere. Hvis butikken din bruker en optisk skanner skal det fungere fint, men hvis butikken bruker en laserskanner så vil det ikke gå å skanne fra smarttelefonen.

Du kan uansett bruke JOYN for å registrere ditt kjøp, da personalet i butikken enkelt kan slå inn kortet ditt manuelt.

Support
support@joynapp.no
+47 22 99 44 00